måndag 11 januari 2010

Mindfuck

100111:
Jag kanske borde utöva mindfulness?
För jag är orolig nu, över ifall jag kanske kommer ha ångest imorn..
För imorn är planen att jag ska sova i min egen lya. Blir ju helt handikappad av att vara rädd för ensamheten. Jag tänkte åka hem efter jobbet idag, men det tog emot så mycket så jag satt kvar på jobbet istället och hade beslutsångest. Men sen åkte jag till mamma o pappa och skämdes lite istället.. Känns ju inte så kul att man vill flytta hem igen lagom till 25-årsdagen. Men den lilla krisen ska nog gå över! Nu vill jag gärna sova. Men har vänt lite på dygnet efter julledigheten och igårkväll kunde jag inte somna. Jag låg och vred och vände på mig till klockan visade på 03.22. Då tände jag lampan och läste mig trött. Sen sov jag 3 timmar innan det var dags att åka till jobbet. Och jag försöker intala mig själv att det är jätteskönt att jobba ensam.. Jättelugnt att luncha ensam.. Lugnt och skönt att få göra allt själv så det blir som man vill ha det. Fast det är faktiskt lite oinspirerande också. Men imorn har jag en fryst mozzarella och tomatpaj att se fram emot. Jag köpte lunch för två dagar idag. Alltid finns det nåt att glädja sig åt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar