lördag 16 januari 2010

Lördagsmys

10.01.17:
Lördagsmys med mig själv. Sushi, en öl och en ask choklad.
Robinson och Paradise Hotel. Ingen bildnings-television direkt.
Men det är inte så farligt jobbigt att vara ensam. Inte i jämförelse med hur jobbigt det känns innan. Började nästan lipa bara av tanken tidigare idag.

Har vart ute och åkt längdskidor en sväng. Bambi på hal is typ. Trillade två gånger och har fortfarande ont i huvudet efter det framstupa magplasket... Funderar på att köpa ett par skidor som har rätt längd, jag har ärvt mina från min kusins man... Skorna är två storlekar för stora och skidorna hade nog känts stabilare om de inte var så långa..
Kors i taket, men jag har fått en tid hos min s.k behandlare på psykiatriska mottagningen! Inte det lättaste att få tag på henne, har lämnat meddelande två gånger under veckan till de tykna sekreterarna som sa i december att hon skulle kontakta mig. Men igår ringde hon upp och undra vad jag ville! Jag kan tänka mig att dö snyftade jag fram. (Man måste överdriva för att få hjälp.) Hon drog några djupa suckar, ojade sig lite och gav mig ett nummer dit man kan ringa dygnet runt och en tid om en vecka. Så man får väl vara glad för det.
Fast dö vill jag inte. Jag vill bara ha ett annat liv.
Och en annan medicin! För det är den som gjort mig så deppig, tror jag. Det ska jag ta med läkaren på fredag. Och jag funderar på att trappa ned redan nu så jag smidigare och snabbare kan börja med nya piller!! Kanske nåt gammalt beprövat, som Zoloft, eller varför inte en femte substans för min hjärna på mindre än ett år!
Känner mig som en försökskanin. Eller en råtta i en bur!
Och jag har fortfarande dunkande huvudvärk från skidfallet. Och ont i vänsterarmen från influensasprutan. Men jag ska inte gnälla, mina influensasymptom med värk i hela kroppen har gått över nu! :) Så nu bör jag sova.
Snuffsi nuffsi! Sov så gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar