måndag 18 januari 2010

Bortförklaringar

100118:
Mycket lögner (bortförklaringar om varför fakturan ej blivit betalt!!) får man höra när man sitter och svarar i telefon i en kundtjänst.
Och en hel del sanningar. Det roligaste samtalet idag var från en kvinna som berättade att hon var så dålig i magen så hon inte kunde gå till banken som låg på torget för att hämta plusgiro-blanketter att fylla i. Och därför hade hon inte kunnat betala sina räkningar. Det var såklart synd om henne och bara att bita sig i tungan för att inte börja garva åt det komiska. (Hon ska få en ny faktura på posten.)

Sen ringde Herr 5-barnspappa och beklagade sig att det alltid blir så jävla jobbigt med alla fakturor. Han hade nämligen varit bortrest hela jul- och nyårshelgerna, och nu varit iväg på en skidresa, och när han kommit hem hade han fått tre påminnelsefakturor. Och det måste jag ju förstå att hans stackars fru hade fullt upp hemma med fem småbarn och såklart inte kunde hinna med att betala några räkningar, men det skulle Herr 5-barnspappa nu ta tag i när han var hemma hos familjen igen. Men någon påminnelseavgift tänkte han inte betala.

-"Nä, nä visst skit i den", sa jag nog inte men nåt liknande samtidigt som jag tänkte att "varför fan stannar du inte hemma hos din familj då om du har fem ungar och en fru som inte pallar dem ensam."

Folk!

Nu ska jag färga den lilla råttsvans till hår jag har kvar på huvudet... =( Tog bort min african style igår och känner mig helt flintis. Men man vänjer väl sig snart. Människan är ju skapt till att anpassa sig och vänja sig till det mesta tror jag. Om det så gäller en ny frisyr eller att växa upp inlåst i en källare! Fast det senare låter ju inte alltför kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar