måndag 4 januari 2010

04.28 min

Måndag 10.01.04:
Idag ringde läkaren! 4 min och 28 sek varade samtalet och då hann vi gå igenom senaste veckorna, prata Lyrica vs Zoloft och besluta att jag står kvar på 75 mg Lyrica morgon och kväll tills 22 jan då jag har en läkartid. Sen får vi väl se vad som händer.

Ska sova hos mig själv inatt vilket jag haft ångest för i över ett dygn. Puh. Jag skulle gärna gå bakåt i utvecklingen och bli 5 år gammal igen. Eller det skulle jag nog inte.. Fast fick man leva om samma liv och göra saker annorlunda hade det vart okej. Men det är ingen idé att fundera i efterhand på hur det hade kunnat vara om man gjort si eller så. Just nu vill jag inte vara den jag blivit. Och jag vill inte sitta här, ensam. Det är som om väggarna lutar innåt uppe vid taket. Som om de skulle kunna falla ned över mig. Lite lätt panik sådär. Det bästa är antagligen om jag reser mig, bäddar sängen med mina nytvättade lakan och går och lägger mig under mitt bolltäcke och läser lite för att skingra tankarna. Imorn kommer säkert en jättebra dag. Säkert.



3 kommentarer:

  1. Jaa det är bäst att se dom i ordning annars förstår du nog inte så mycket. Eftersom dom hänger ihop.

    Tyvärr följer jag inte din blogg så vet inte riktigt vad inlägget handlar om. Men jag hoppas allting blir bättre :)

    SvaraRadera
  2. skickade ett mess till dig för en stund sedan är jag beklagar att jag inte svarat på inbjudningen förrän nu! ge inte upp, livet är konstigt men härda ut, det är livet värt! kram kusin L

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är hon fin? Kattungar är alltid söta iofs.
    Ih, zoloft/sertralin skulle jag se upp med om jag var du. Den kan ge ökad ångest och så. Vilket kanske kan kännas lite onödigt :)

    SvaraRadera