fredag 1 januari 2010

2010

Fredag 10.01.01 (skriver man datumet så nu?)
Klockan är knappt halv 3 och solen har redan gått ned. Ser den iallafall inte längre.
Jag hade en ganska lugn och nykter nyår hemma hos en kompis med hennes vänner. Och det gick bra alltihop trots att det kändes väldigt jobbigt innan att umgås med så många jag inte kände. Ångesten var såklart en objuden gäst som gjorde sig påmind i form av översköljande svallvågor. Två stesolid fick bygga en liten mur mot dem.

På tolvslaget gick vi ut så vi hade utsikt över hela Göteborg. Det var mycket tungmetaller som regnade ned. Och ett par svävande rislampor. Jag tittade ut över stupet och tänkte att jag måste göra nåt åt mitt liv. Hoppa och ge upp, eller göra positiva förändringar.
Nu ska jag torka tårarna och gå ut på picknick i kylan! Man vill ju inte ha is på kinden. :)
Det här måste bli ett bra decennium.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar