söndag 3 januari 2010

-17,4 C

10.01.02:
Vart på loppis och släktkalas idag. Sen sett Olycksfågeln på tv och en svensk film som hette Inga tårar. Läckbergs Olycksfågeln var riktigt spännande, även om jag inte förstod motiven för morden, de får jag klura på! Inga tårar var en svensk film baserad på regisörens uppväxt och liv. Den var helt okej, ingen toppenfilm men eftertänksam. Men trög som jag är fattade jag inte riktigt hur den slutade heller. Kanske inte är meningen att man ska förstå allt?!

(Tv och dator, vad gjorde man egentligen innan man hade det? Man måste haft hur mycket tid som helst. Numera står ju alltid en dator igång när man umgås. Idag t.ex när vi släktingar skulle umgås satt en kusin och spelade nät-poker, nån läste mail och plötsligt hade ett par samlats runt roliga filmklipp på YouTube. Och när det var dags för hemfärd skulle vädret kollas för att de långväga släktingarna skulle välja rätt väg hem. Nätet visade på snöfall över staden de skulle passera så de valde en annan körväg. Men för 20 år sen, då hade de kört rakt in i ett snökaos, kanske. Så himla bra, och så himla dåligt med tekniken.)

Jag tycker det är väldigt skönt att jul- och nyårshelgerna är över! Det är ju alltid en viss press (och stress!) kring de stora högtiderna. Allt ska vara så mysigt och bra och påklistrat. Nu kan man slappna av lite grann, fast det återstår ett väntande ångestmoment: Min födelsedag... :S
Men men, jag kommer så säkerligen överleva även den dagen. Och den festen. Gaash, har många stunder ångrat mitt beslut att ordna fest. Men så länge inte lokalen brinner ned i veckan är det bara att köra! Det blir säkert kul. Och jag är väldigt glad och tacksam över att jag mått lite bättre sen jag sänkte medicinen. Så det kommer bli bra det här.

Dags för bädden (för länge sen). Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar