söndag 22 november 2009

Smattrande regn mot rutan

'jag drömde att du lyssnade
att du hörde nåt i mig som du förstod'

Grå regnig söndag; 09.11.22
Så var helgen så gott som över.
Den har varit bra,
den har varit dålig.
Jag har gråtit så många tårar som gjort mig uttorkad.
Jag har fått kärlek
och en smäll på käften.

Ikväll har jag svalt min fjärde Lyrica.
Har ännu inte upplevt så mycket biverkningar,
förutom tröttheten som kommer efter några timmar,
men det är skönt att somna som en slaktad gris.
Första kvällen fick jag dock hjärtklappning och svårt att andas,
och det gjorde det inte lättare att komma till ro efter att jag läst biverkningslistan:


Ökad aptit
Känsla av upprymdhet, förvirring, desorientering, förändrad sexuell lust, irritabilitet
Nedsatt uppmärksamhet, klumpighet, minnesstörning, darrning, svårighet att tala, stickande känsla, trötthet, dvalliknande tillstånd, sömnlöshet
Dimsyn, dubbelseende
Svindel, balanssvårigheter
Muntorrhet, förstoppning, kräkning, väderspänning
Svårighet att få erektion
Svullnad i armar och ben
Berusningskänsla, gångrubbning
Viktökning
Minskad aptit, lågt blodsocker
Förändrad självuppfattning, rastlöshet, depression, häftig oro, humörsvängningar, svårighet att finna ord, hallucinationer, onormala drömmar, panikattacker, likgiltighet, känsla av att vara onormal
Svårighet att tänka
, domningar, ovanliga ögonrörelser, ryckiga rörelser, nedsatta reflexer, hyperaktivitet, yrsel vid stående, känslig hud, smakbortfall, brännande känsla, darrning vid rörelse, medvetandesänkning, svimning, ökad känslighet för ljud
Torra ögon, ögonsvullnad, ögonsmärta, trötta ögon, ökat tårflöde
Rubbningar i hjärtrytmen, ökad hjärtfrekvens, lågt blodtryck, högt blodtryck
Rodnad, vallningar
Svårighet att andas och halsont
Uppsvälld buk, ökad salivproduktion, halsbränna, domning kring munnen
Svettningar, utslag, frossa
Muskelryckning, ledsvullnad, muskelkramp, muskelsmärta, ledsmärta, ryggsmärta, smärta i armar och ben, muskelstelhet
Svårighet med att urinera eller smärtsam urinering, inkontinens
Svaghet, fall, törst, åtstramningskänsla i bröstet
Kalla händer och fötter
Hosta, nästäppa
Muskelskador
Ömma bröst, menstruationsrubbning
Högt blodsocker
Njursvikt, minskad urinmängd
Biverkningar som är rapporterade efter lansering inkluderar hjärtsvikt, vätska i lungorna, förlust av medvetandet, överkänslighet och allergiska reaktioner (vilket kan inkludera svullnad av ansikte och tunga, svårigheter att andas, klåda, inflammation i ögat (keratit), synnedsättning och en allvarlig hudreaktion karakteriserad av klåda, blåsor, fjällande hud och smärta), psykisk försämring, svårighet att urinera, diarré, huvudvärk, och illamående.




Nu ska jag klappa katten och förbereda mig inför morgondagen.
Det kommer bli en småjobbig vecka,
gillar inte att vara uppbokad varje dag
(även om det inte bara är jobbiga saker)
men såhär ser det ut:

Månd: Samtal på öpp.psyk, sen yoga
Tisd: Målarkurs
Onsd: Begravning, sen kanske simma
Tors: Ansiktsbehandling (lite lyx i vardagen)
Fred: Urnsättning av min älskade farmor :'(


Hoppas du som läser får en bra vecka, och får sova gott inatt.
Kram / M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar