måndag 23 november 2009

100% obehagligt

Måndag 23.11.09

Dagen började inte bra.
Jag vaknade med ett ryck kl 10.30,
och har inte ett endaste minne av att tre väckarklockar har ringt vid 7-tiden.
Alarmet på mobilen har jag inte rört, den låg kvar på soffbordet och har troligtvis ringt
var tionde minut under en timme.
Väckarklockan jag ställt på golvet bredvid sängen hittade jag under täcket,
men den var inte avstängd, så den har också ringt var tionde minut ett bra tag.
Kanske har jag tryckt på snooze-knappen under täcket.
Och wake-up-light-klockan går igång med ljus och radio, men stänger av sig efter en timme.

Men nåt av detta har jag inget minne av alls.
Och det känns lite obehagligt att jag är så trött att jag vart helt väck.
Så som sagt, sover gott det gör jag av Lyrican.

Jag la mig ganska sent igår och på eftermiddagen hade jag varit på kalas
där jag drack en drink, ett glas vin till maten och en irish coffe till efterrätten.
Jag vet inte om det påverkar, men det står ju att man inte bör dricka alkohol
ihop med Lyrican så jag kanske ska ta det lite lugnt med det nu under insättningen.
Det viktigaste är nog att jag försöker komma i säng i tid på kvällen så jag kan sova
så många timmar som möjligt.

Nu ska jag dricka första dosen av mitt kolera-dukoral inför Gambia-resan.
Det ska bli såååå skönt att komma bort och få lite sol och bad och förhoppningsvis
få se apor och zebror på riktigt! =)
Jag åker om två veckor så jag hoppas medicineringen med Lyrica funkar felfritt tills dess.


Natti natt!
Kram M

1 kommentar:

  1. Å va gott att åka till Gambia =)
    Det där med att sova tungt känner jag igen hahaha =) jag vaknar inte heller av det absolut stressigaste alarmet på mobilen och jag brukar lägga mig på mobilen HAHA och vaknar alldeles för sent ... kul o se att du skaffat blogg =)
    Kramar till dig

    SvaraRadera