måndag 30 november 2009

När första ljuset brinner...



Måndag 09.11.30

Redan december imorn. Måste nästan gå upp och äta frukost framför julkalenderns första avsnitt! Måste ju veta vad den handlar om så jag kan försvara den mot småbarnsmammornas eventuella sågningar på lunchen..

Jag har letat fram tre tomtar och en adventsstjärna, och det blir ju genast mycket mysigare att komma hem! Tycker det är jättefint med alla ljus och stjärnor och tomtar och krims-krams som kommit fram i grannarnas fönster. Min multifärgade slinga tillhör nog kategorin krims-krams. Men det är fint med färg! :)





I lördags fick mamma med mig ut på en joggingtur i regnet. Det tog verkligen emot att lämna soffan.. Men tillslut gav jag med mig och hängde på. Vi sprang utmed sjön vid Nääs, det var jättevackert med vattnet och de rödgula höstlöven på marken! Regnet upphörde och solen tittade fram över sjön, och även en regnbåge!

Jag har sett en regnbåge två gånger i år. Första var samma dag som farmor dog. När jag åkte hem efter att ha suttit hos henne när hon tog sitt sista andetag, då såg jag den största och färgstarkaste regnbåge jag nånsinn sett, det var som om vi körde rakt emot den hela vägen hem! Och nu i lördags, dagen efter farmors urnsättning, då såg jag regnbågen igen....






Nu ikväll har jag och Miss J hämtat ut 28.000 gambianska kronor... Värsta feta bunten! Men tyvärr ser det mer ut än vad det är i värde. Men vi ska nog kunna leva gott en vecka! En öl kostar ca 7,50 svenska kr! :) Och en middag med dryck 30. Nästa måndag vid den här tiden har vi nog precis kommit fram till vårt hotell. Nice! (Minus de stora, håriga och snabba spindlarna...) Ikväll ska jag dricka min andra dos malaria-dukoral, och på lördag ska Twinrix-spruta nr 2 injiceras. Sen e det bara att packa ned bikinin och dra till Gambia!! Ska bli riktigt gött med solljus, värme, bad och lite äventyr!! Och håll tummarna för att jag får se mina zebror!!




Just nu slappar jag och katten Saga i soffan. Hon verkar intresserad av faddergalan! :)
(Innan såg vi på Ullared och den stackars familjen där e ju helt sjuk!!) Men åter till katten, om några dagar ska hon få flytta hem till sin matte/husse igen. Det är roligt med djur, man har alltid nåt att ägna sig åt, men i en liten lägenhet är det kanske enklast att hålla sig till akvarium. Fast det har gått jättebra med katt också. Men allt blir ju hårigt.. Fast aja, man kan ju dammsuga lite oftare och rolla alla kläder... Om man har det som intresse... ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar