torsdag 26 november 2009

Poliovaccin och el

Torsdag 26.11.09
Om en månad är julen över! =)
Jul är stressigt. När jag var yngre hade jag alltid magkatarr i december. Men de senaste fem-sex åren har vi dragit ned på julfirandet i min familj. Främst är det julklapparna vi skippar. Julpynt och julmat i lagom mängder är det inget fel på. Men köphysterin är fruktansvärd.

Här är ett julklappstips till dig som bryr dig,
eller till dig som har dåligt samvete över att du inte bryr dig:



Varje dag dör 24 000 barn för att de saknar sådant som vi tar för givet. Som vaccin till exempel. Nu kan du köpa 28 doser poliovaccin för bara 40 kr. Vi levererar till de barn som behöver vaccinet bäst och du får ett gåvobevis att ge bort.

http://www.unicef.se/stod-oss/gavoshop





Vaccin till 28 barn för 40 spänn är ju hur bra som helst! UNICEF har även jättefina julkort!

Min miljöångest har jag dämpat lite idag genom att teckna om mitt el-avtal till "Bra Miljö-el".
Det kommer kosta ca 120 kr mer om året och det är ju som en fjärt i rymden, och tänk va gött att värma sig med hjälp av luft och vatten-kraft! :) Så det tycker jag att du också ska göra! Inte minst för att visa ditt elbolag var du står och vad som är viktigt enligt dig.

Ikväll har jag lyxat mig med en ansiktsbehandling. Det kostade lika mycket som det kostar mig att vara Världsförälder i ett år hos Unicef. Så billigt är det att hjälpa världens barn! ;-)
Jag slipade huden, fick fruktsyra (aj, aj) och sen klämde hon alla porer (aj, aj, aj!!!)

Så imorn lär jag inte va så snygg.

1 kommentar:

  1. Jäklar va du va duktig =) unicef och värdsförälder och hela köret =) det tänkte jag med bli när jag får klirr i kassan då, nu är ju situationen som den är.

    SvaraRadera