tisdag 24 november 2009

Den här stan drar ner oss till botten av ån


Och jag står framför spegeln, vill förändra allt, och allt som jag ser i den
Du har varit ute i världen i flera år
När jag bara stannade på mitt rum och såg dagarna gå...

'Uppsnärjd i det blå'/Håkan Hellström






Tisdag 24.11.09
Dagen började med att lånekatten bajsade i badkaret.
Det förlängde morgonrutinerna med några minuter, men jag kom ändå tidigt till jobbet - skönt!
Två hemma och sjuka, så ganska lugnt och skönt, trots att det blir lite mer att göra för oss som var där. Märkligt kan man tycka. Men soppan blir oftast inte bättre för att man är många kockar.
(Haha, pensionärsvarning för ordspråk?!)
Efter jobbet hämtade jag ut paket från Ellos, har beställt typ 17 bikinisar. Och en purpurfärgad ryamatta. :) Det där "roliga" med att prova badkläderna har jag lämnat till framtiden. Det hjälper ju till lite om man är på humör innan man ställer sig framför spegeln.
Och nej, jag hade inte tänkt behålla 17 bikinisar, även om de kostade ynka 40:- per del.
Men jag hoppas nåt kan passa. Har nästan bara beställt överdelar. Hade gärna kapat kroppen vid midjan.

Fast det är himla skönt att ha benen att stå på.


1 kommentar:

  1. haha, som jag skrev i mejlet: skrev .se istället för .com. har du en lånekatt? hur får man det:D? det låter asskönt att åka iväg en stund, rymma från grådasket i sverige... hoppas medcen funkar!
    kram kusin L

    SvaraRadera