fredag 23 april 2010

fredag

Igår gjorde jag ett försök att få kontakt med en läkare så jag ringde vårdcentralen och
sa att jag mår sämre och har självmordstankar och andra destruktiva tankar (man måste verkligen ta i och överdriva lite för att få hjälp, jag kommer absolut inte ta livet av mig, det var mer ett försök att bli tagen på allvar)

"Du har ju en läkartid inbokad den 20 maj." svarade kvinnan väääldigt irriterat.

-Jag orkar inte vänta så länge. Jag har självmordstankar. Jag behöver en remiss.

"Jaha men det är ju bättre att du träffar din läkare som känner dig, han är tillbaka om några veckor. Annars får du ringa 07.45 på morgonen. Jag kan inte boka in några tider nu vettu."

-Aha. Aja, jag ska fundera på det. Tack ska du ha. (JÄVLA KÄRRING!)


Tog istället en sväng till Apoteket för att se vad de hade att erbjuda.
Citalopram, Lergigan, Lyrica, Sertralin och Stesolid hade jag recept på.
Men hemma hade jag kvar Seroxat som jag tyckte var rätt ok, så dem började jag med idag.
Läste en massa skit på internet om dem sen och blev lite osäker, men jag testar! Vad jag minns så funkade de rätt bra på mig.

Nu ska jag äta indisk mat. Wihoooooooooooooo.
Trevlig helg - sup och svälj.

1 kommentar:

  1. Hoppas det indiska var gott! Längtar faktiskt efter det... En dag kommer du må bättre! Du bara MÅSTE!!! Vi älskar ju dig som du är :) Kram Madelaine

    SvaraRadera