måndag 9 augusti 2010

Lustgas och camping

Semestern är slut. Har jobbat en vecka nu. Det var segt att gå upp första dagen..
Hade knappt sovit heller, mest snurrat runt i sömnlöshet.
Inte så lätt att somna i tid heller eftersom jag kom hem från festival dagen innan, efter att ha tältat i ösregn i en vecka.. Fast så länge det var torrt på insidan av tältet var det ganska mysigt! :) (och när det blev blött så torkade det faktiskt upp innan nästa skur) Glad att jag packade ned stövlar på denna festival, till skillnad för några år sen då jag gick i vita Converse en blöt och gyttjig Arvikafestival.. De skorna blev aldrig ljusa igen! Man lär av misstag.

Några iallafall. En del misstag upprepar sig gång på gång. Det där med att dricka måttligt tex. Det har jag svårt att lära mig. Fick en snefylla på festivalen som slutade med att jag satt i en bajamaja och grät och grät och kände mig missförstådd av världen utanför. Suck.

Det har hänt andra crazy saker också! Jag var med på en förlossning i tisdags! :D
Det var en konstig, men rolig upplevelse! Så nu har jag blivit "plast-pappa" och 'moster'. Jag fick sova på en brits på bb natten innan för att stötta min kompis. Eller sova och sova... Vi fick komma in till förlossningen mitt i natten för att min kompis behövde smärtlindring (och jag snodde lite lustgas) 16 timmar senare tittade en liten kille ut! <3
Jag har sovit hos dem i två nätter nu när de kom hem och försökt hjälpa till med det jag kunnat. Lagat mat, rensat avloppet, bytt en blöja... Lärt mig om livet som mamma. Och gullat med den lille såklart!

Efter jobbet idag släpade jag mig äntligen ner till gymmet. Att det ska vara så motigt när jag vet att det kommer kännas bättre efter?
Tränade body pump. Mådde inte bra i väntan på att passet skulle börja. Var så yr i huvudet så jag kände mig svimfärdig. Känner mig alltid bortkommen ute bland folk, och det kändes som alla kollade på mig. Troligtvis inbillning. Hur som helst så var det skönt att träna när svetten väl rann av ansträngning istället för av ångest.
Måste försöka göra det regelbundet nu, jag vet ju att jag mår bra både fysiskt och psykiskt efteråt.
Också får jag energi. Lagade till och med mat när jag kom hem! Quornfärssås med pasta så nu slipper jag köpa osmaklig frysrätt till lunch imorn. Jättegott blev det om jag får säga det själv! ;-) Jag ska försöka äta mer protein och lagad mat så jag slipper vara så sötsugen jämt. Kan ju inte leva på yoghurt, kakor och choklad.

Också ska jag försöka lägga mig i tid för att minska morgonens lidande. Zzz.
Go'natt!

3 kommentarer:

  1. Kul att få vara med på en förlossning! Blev du avskräckt?! Hoppas allt gick bra!
    Hur är det att vara tillbaka på jobbet, ha ni roligt? Kram!

    SvaraRadera
  2. hej

    vad spännande att få ta del av en förlossning! känner du för en fika någon gång, jag e "ledig" *harkel* (vill inte kalla mig arbetslös utan mer timanställa) nästan hela hösten. ska plugga en kurs ii npvember. så en get together i göteborg en dag:D?

    SvaraRadera
  3. Jag blev inte avskräckt, som hon blev! :)
    Det var en häftig upplevelse.
    Klart det e kul att jobba Madde, hehe :)
    Helt okej är det iallafall, det känns bra på kontoret, vi har roligare än förra hösten..

    Kusebuse Lisa, javisst, en fika låter trevligt!!
    Jag kan efter jobbet eller på helger. När passar dig bäst?

    SvaraRadera