tisdag 24 augusti 2010

Stress

Det e så jäkla mycket på jobbet nu så jag e helt speedad i hjärnan och har svårt att slappna av. Idag "hann" jag inte ens gå ifrån och äta lunch vid 12 som jag brukar utan först vid 2 tvingade jag mig till köket för att koka nudlar som jag käkade framför datorn samtidigt som jag besvarade mail från kunder.
Hatar att bli så stressad så det nästan blir kortslutning i hjärnan. Men samtidigt är det kul att ha mycket att göra, fast lagom skulle ju vara bäst!

Idag var jag på kraniosakral behandling. Jag kan inte förklara vad det är, det är en osteopatisk behandling. Står lite här:(http://www.human-touch.se/behandlingar/kraniosakral-terapi)

Hon jag går hos är även läkare och en mycket trevlig och kunnig kvinna!
Det känns inte att hon gör något, det är typ som handpåläggning, men det märks nu efter några timmar att det händer saker i kroppen. Har haft värk i kropp och axlar och varit yr.
Hon kunde känna av mina speedade tankar, men sa att det ligger en stor trötthet i botten så jag blev ordinerad vila och minst 4 nätters ordentlig sömn, ev med hjälp av sömnpiller.
Så ikväll hyrde jag 3 filmer för att slöa på soffan, men jag har inte haft ro att se en enda. Men jag har hållt mig i soffan med popcorn och te!
Imorn kanske jag "orkar" se på film. Hyrde Kalle och chokladfabriken, Spirited away och De ofrivilliga. Väldigt udda val för att vara gjorda av mig. :) Nån som har tips på vilken som bör ses?

Nu börjar min hand bli väldigt blå-lila... Så går det när jag varit ute på vift!
Handen är ett blåmärke, armbågen och knät är uppskrapade. Ja, jag var full men anledningen var 9 cm höga klackar och en trappa där nedersta steget var dubbelt så högt som de andra, vilket inte jag såg i mörkret. Mycket dålig kombo.
Jag fick iallafall beröm för mitt snygga stuntmanna-mässiga fall! :) Flög framlänges, slog en volt i gruset och var uppe på benen på en sekund! Tur man var mjuk i kroppen.

Bortsett från det lilla snedsteget(!) mohaha, var det en väldigt kul dag och natt. Min fina vän i Lund gifte sig i Botaniska trädgården och bjöd sen på fest innehållandes massa god mat, trevligt folk och efterfest till halv 7 på morgonen.. Det var inte igår jag var vaken så länge! Och eftersom jag gått upp i ottan för att ta mig till Lund och bröllopet som började med vigseln kl 15 kan jag säga att jag var ganska seg framåt 5-snåret på morgonen...
Så 7 på morgonen gjorde jag en favorit i repris och somnade på toaletten! (Ej i badkar). Pinsamt nog så försökte brudens mor väcka mig utan framgång. Men jag tog nog bara en nap för när klockan ringde (kl 11!) sov jag gott i brudparets dubbelsäng! :D Haha, nej brudparet var tack och lov inte där, de finsov på hotell!
Tack Livisen för ett jättekul och galet dygn! <3

Detta blir ett riktigt bröllopsår! Om några veckor ska jag på årets tredje bröllop! Det är fler än jag vart på i hela mitt liv. Och till nästa bröllop är det dresscode. Jobbigt. Då måste man nog ha finklänning. Inte för att jag var jätteful i lördags men fan vilken ångest det är med kläder. När min kusin gifte sig i februari hade jag på mig en klänning som jag provade förra veckan för att se om den dög för helgen. Men den gick inte om mig! Hur mycket jag än drog och slet och slutade att andas kunde jag inte få upp dragkedjan i sidan. :( Jag tror det främst beror på medicinen. Och den ska jag sluta med har jag tänkt. Hoppas den nya doktorn är bra. Svar får jag på torsdag.


Sova var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar