måndag 25 oktober 2010

Uppdatering

Heej hallå "ALLA" mina goa läsare!! :D

Jag har försökt varva ned lite senaste veckan. Jag har upptäckt att jag inte pallar ett omänskligt tempo. Har vart en sjukt stressig period på jobbet (kallas även oktober!) så jag har jobbat typ 10-12 timmar om dan och sedan haft fullt upp även på fritiden. Även om jag gjort roliga saker så behöver man ju sova ordentligt också och inte jobba-träna-festa-flänga hit å dit och aldrig bara vara.
Kan inte somna utan sömnpiller, och vaknar ändå mitt i natten av att jag drömmer om allt jag inte hunnit med på jobbet.. Stressar så att magen lägger av.. Hjärtklappning och hela köret.

Fick ett bryt när jag pratade stress med kuratorn och fick ett tips att göra nåt åt det innan jag kraschlandar. Min hjärna gick på högvarv och tankarna helt speedade, kunde inte sätta mig och bara slappa.
Men jag bokade av en del saker ut almanackan och satsade på sömnen och nu känner jag mig mycket mer stabil.

Imorn ska jag på kraniosakralterapi och nästa vecka ska jag på nack- och axelmassage igen, skönt men lite stressigt att hinna i tid från jobbet eftersom jag måste sluta tidigare... Har bara hunnit träna en gång på två veckor och det känns i ryggen och i psyket. Men jag kommer inte hinna med det förrän kanske på fredag denna vecka så det är lite synd. För det märkte jag förra veckan när jag var på ett pass att endorfinerna började dansa ut i kroppen! :)

Nu e det dags för en dusch och ett sömnpiller.
Imorgon är en ny dag - full av nya möjligheter! ;-)

3 kommentarer:

  1. hej kusin! kul att du uppdaterat lite:D! själv börjar jag plugga igen om en vecka och det ser jag INTE fram emot... vi var på torpet en sväng förra veckan, läste gästboken och där fanns ju du och din familj med:D! hoppas att det lugnar ner sig för dig och att du kan sova någorlunda, jag vet det mesta om att vara sömnlös...
    stor och varm kram från kusin L

    SvaraRadera
  2. ska du fortsätta ssk-plugget?
    hehe hade jag skrivit något minnesvärt i gästboken?!

    vi hörs! Kram

    SvaraRadera
  3. ja, du hade skrivit en uppsats:D! nja, det var nog din far som hade skrivit att ni typ hade varit där. 1987 tror jag att det var. sedan fanns det ett kort på de flesta kusinerna när en av dem som bor i dalsland tog studenten, vi hade alla hattar på oss, jag tror att du fanns med där. kommer dock inte ihåg när det var... japp, jag ska fortsätta ssk studierna, men bara med en kurs som slutar i början av januari. de nästa två kursrna (och de sista innan jag e klar) går nästa höst så i vår kommer jag plugga lite flumkurser.
    kram kram

    SvaraRadera