fredag 24 september 2010

Roadkill

Under helgen i månadsskiftet juli/augusti,
våldtogs över 300 kvinnor i Kongo.
Fuck fuck fuck fuck it!

Uppgifter enligt FN och det e så jävla sjukt hur det är runt om i världen.
Nästan bättre att blunda och inte ta in.

Vi behandlar överkörda smådjur på samma sätt som människor behandlas på många platser.
Har sett en liten hårig sak i vägkanten flera dagar nu. Men snart kanske Vägverkets likbil åker förbi och skyfflar upp den.

Hade jag fått lov att stanna på motorvägen hade jag plockat upp den och haft begravning.


...


Idag är det löne-fredag. Tur för mig så var tvättstugan ledig, folk har tydligen annat för sig. Och min soffa stod också tom. Fan va deppigt.
Fast jag borde njuta av en all alone-kväll, det är faktiskt inte varje fredag jag sitter själv. Det e skönt att bara vara. Peta sig i näsan och dricka te.

På söndag får jag en inneboende så det e bäst att ta vara på lugnet före stormen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar