onsdag 24 februari 2010

Hej kossa.


Surfade in på helt underbara bilder på glada kossor ute i snön! :)
Djur mår man bra av. Igår hade jag lite kvalitets-tid med mina fiskar. Mycket givande.
Skrynkliga pensionärer som hälsar glatt och ler blir man också glad av!
Har känslan "för ful för att gå ut" idag, men jag drog ner mössan extra långt och gick en liten promenad ändå, och mötte en glad tant med ett smittande leende. Strax därefter mötte jag ett gäng på 5-10 högstadiekillar, axlarna åkte upp till mössan och en fly eller fäkta-reaktion sattes igång. Jag är fan tio år äldre och de borde se mig som vuxen, ändå tycker jag att barn och ungdomar i grupp är mycket obehagliga. Jag sugs tillbaka in i högstadietidens underbart hemska tid.
Nu ska jag ut och åka skidor.

1 kommentar:

  1. gud vad jag känner igen det där... knäppt att man fortfarande får de känslorna när man möter ett gäng högstadieungar, men ja, det är väl inte så konstigt kanske. Jag kan till och med tycka att tioåringar är skrämmande ibland... barn kan vara elaka. det sitter liksom i.

    SvaraRadera