fredag 6 maj 2011

Vår

Fucking ångest! Den har börjat komma i attacker igen.
Men för det mesta i den gamla trygga formen av en kvävande känsla av att inte få luft, bli yr, få hjärtklappning.
Som tur e har jag fått big pack på stesolid, mina vita små änglar.
Konstigt att läkare har så olika syn, den förrförra vägrade skriva ut det, sa att det skadade hjärnan.

Ang kuratorn så ska vi avsluta i juli och sedan får jag fortsätta hos
hon/han/den/det/något som ska vikariera för henne under ett år.
Jag har redan börjat ta ut separationsångesten. Buhu buhu.
Försöker intala mig att det KAN finnas andra bra, men jag tvivlar efter alla stolpskott jag mött.

Jag har kommit fram till att jag påverkas negativt av ljusets återkomst. På våren brukar jag bli lite deppigare, och sömnen störs när det ljusnar på nätterna (jag har persienner men kanske bör skaffa mörkläggningsgardiner). På hösten när mörkret faller kommer ett lugn. Fast jag trivs väldigt bra när solen skiner, som den ska göra imorgon! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar